Veel bedrijven denken tegenwoordig dat reclame inkopen wel zonder mediabureaus kan. Dat is wat betreft social media adverteren zeker zo. Het wordt ingewikkelder wanneer een complete mediastrategie nodig is, met een gedegen mediaplan voor radio en televisie reclame. Dan is de hulp van het beste mediabureau voor veel bedrijven essentieel.
De verschillen in de media wordt steeds dunner. Daarom moeten publicisten kennis hebben van het volledige medialandschap, zodat je je klant kunt adviseren over hun mediakeuzes en de media campagne nog beter aansluit bij de marketing campagne. Tijdens een afspraak met een goed maar klein mediabureau krijg je vaak een handig overzicht van alle mogelijkheden en bijbehorende media tarieven.
Nederlands mediabureaus
Nederlandse mediabureaus hebben vele niches in hun netwerk, denk dan aan een aantal magazines met hetzelfde thema of voor dezelfde doelgroep. Vaak is dit is een grote meerwaarde van een merk, want door een betaalde samenwerking aan te gaan met een exploitant voor meerdere bladen binnen een bepaalde categorie van een aanbieder, krijg het mediabureau korting en ben je als klant goedkoper uit met adverteren dan dat je als klant rechtstreeks per medium advertenties inkoopt.
Betrouwbaar media bureau Nederland
Feitelijk heb je door zaken te doen met een betrouwbaar media bureau twee voordelen. Je bent goedkoper uit omdat je bespaart op de deal, net zoals een aankoopmakelaar je nieuwe huis waarschijnlijk beter kan uitonderhandelen dan dat je het zelf zou doen. Je betaalt misschien wat mediafee aan het mediabureau, maar je verdient het direct terug op de betere deal met de exploitanten waat je gaat adverteren.
Beste mediabureau Amsterdam
Daarnaast krijg je ook nog eens een goed media advies, zeker wanneer kiest voor het beste mediabureau uit Amsterdam. Waarom zoveel goede mediabureaus in Amsterdam zijn gevestigd, dat blijft een vraagteken. Het parkeren in Amsterdam is duur, en de mannen bij een leuk mediabureau dragen vaak een hipsterbaardje, toch is het advies gewoon beter. Wellicht omdat ze meer bezig zijn met de laatste trends, en dat is natuurlijk belangrijk voor het beste bureau.